Podczas jazdy samochodem do centrum silnik przegrzewa się bardziej, niż kiedykolwiek przedtem? Widziałeś, że rury wydechowej wydostają się białe spaliny. Oznacza to uszkodzenie elementów silnika.
Co to takiego? Prawdopodobnie wypaliła się uszczelka pod głowicą. Mimo iż uszczelka zrobiona jest z warstw kompozytów, aczkolwiek nie jest wieczna, a ciągle wystawiona jest na duże przeciążenia i wysoka temperatura i to tylko przyspiesza proces eksploatacji
uszczelki pod głowicą.
Kiedy zauważysz powyższe symptomy to
wymiana uszczelki pod głowicą powinna zostać zrobiona bezzwłocznie, by nie dochodziło do przegrzania silnika i kolejnych usterek.
Tego typu naprawę (wymianę uszczelki pod głowicą) wykonujemy w zakładzie GTI Auto Serwis od 2002 roku , stosując instrukcję techniczną producenta pojazdu. Jednakże zanim zaczniemy rozkręcać silnik najpierw przeprowadzimy
test na obecność tlenku węgla w w płynie chłodzącym .
Gdy wymieniamy uszczelkę pod głowicą musimy liczyć się z dodatkowymi kosztami, gdyż dodatkowo wykonuje się: wymianę paska rozrządu, wymianę oleju oraz filtra, wymianę uszczelki pokrywy zaworów, planowanie głowicy . Nie odkładaj wizyty, aż zepsuje się cały silnik, zadzwoń teraz do nas i umów się na diagnostykę silnika.